.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ايجاد 3 روستاي پاك در گيلان

معاون برنامه‌ريزي استاندار گيلان گفت: براي نخستين بار در كشور سه روستاي نمونه توسعه يافته پاك در گيلان ايجاد مي‌شود.

به گزارش فارس كيهان هاشم‌نيا در همايش تجليل از كشاورزان و توليدكنندگان برتر بخش كشاورزي در سالن همايش‌هاي جهاد كشاورزي استان با اشاره به توانايي‌هاي كشاورزي گيلان اظهار داشت: گيلان با داشتن اقيلم مناسب شرايط استثنايي و مثبتي دارد.
وي ميزان نزولات اين استان را 15 ميليارد و 200 ميليون متر مكعب به غير از آب پشت سدها و ورودي آب از ديگر استان‌ها دانست و ادامه داد: در هر 14 هزار و 42 كيلومتر مربع مساحت استان آب باران داريم و آب سطحي ما نيز حدود هشت ميليارد و 200 ميليون متر مكعب است.
معاون برنامه‌ريزي استاندار گيلان با بيان اينكه پنج سد مخزني در استان در حال ساخت است، افزود: 11 سد كوتاه و لاستيكي نيز در استان ساخته مي‌شود.
به گفته وي، هشت درصد از آب مصرفي استان براي شرب و شستشو استفاده مي‌شود و بقيه آب نيز سهم كشاورزي و صنعت است كه در اين راستا بيشترين حجم آب به كشاورزي اختصاص دارد.

*گيلان ظرفيت توليد 200 هزار تن ماهي در قفس را دارد
هاشم‌نيا با اشاره به اينكه گيلان نمي‌تواند در صنعت فولاد مانند ديگر استان‌ها رقابت كند، خاطرنشان كرد: زمينه توليدات شيلاتي در گيلان وجود دارد و اگر نمي‌تواند در توليد گندم با ديگر استان‌ها رقابت كند ولي در چاي و برنج مي‌تواند اين رقابت را داشته باشد بنابراين بايد از ظرفيت‌هاي استان به خوبي استفاده شود.
وي تصريح كرد: در ساحل خزر پنج كشور حاشيه اين دريا، گيلان داراي مناسب‌ترين ساحل است و در توليد و پرورش ماهي در قفس مي‌تواند با استان‌هاي توليدكنند رقابت داشته باشد.
معاون برنامه‌ريزي استاندار گيلان ظرفيت توليد پرورش ماهي در قفس اين استان را 200 هزار تن عنوان كرد و افزود: گيلان از عمق آبي خوبي برخوردار است و مانند قزاقستان و روسيه با مشكل روبرو نيست و نظير كشور آذربايجان به دليل آلودگي نفت در زمينه توليد ماهي در قفس مشكل ندارد.
وي با اشاره به اينكه گيلان بين 9 تا 11 هزار هكتار آب‌بندان دارد، اظهار داشت: گيلان داراي جنگل، مرتع و وضعيت بسيار مناسبي است كه بايد از آنها به‌درستي استفاده كنند.
هاشم‌نيا بيان داشت: براي نخستين بار در كشور سه روستاي نمونه توسعه يافته پاك در استان در حال ايجاد و بازسازي است كه اين امر در راستاي توسعه اقتصاد پايدار، مبناي شاخص زيست‌محيطي و ذخيره‌سازي انرژي پاك انجام مي‌شود.
وي افزود: با توجه به ظرفيت‌هاي مناسبي كه در استان وجود دارد بهترين و استثنايي‌ترين جهادگران دفاع مقدس را داريم.
در اين همايش توليدكنندگان برتر كشاورزي به ارائه نظرات، پيشنهادات و انتقادات خود پرداختند و خواستار توجه بيشتر مسئولان به مسائل خود شدند.
در پايان همايش نيز از 51 كشاورز برتر و توليدكننده نمونه سال 89 گيلان تجليل به عمل آمد./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.124 seconds.